02 mars 2018

Kaleidoscope - Urban Decay Kristen Leanne

Så var de äntligen fredag. Jag har haft en otroligt hektiskt arbetsdag med både bra och dåligt. Det går från att få fikapengar från en kund till att andra kunder får kollegor att gråta... upp och ner. Så. lite slut och trött sitter i soffan med gubben och hans barnbarn och käkar popcorn och ser på talang. Mina egna ungar är ute på vift. 

I alla fall så gjord jag en sminkning i morse. Ovanligt va? Den blev grön och blå. Jag brukar alltid ha klänning på fredagar (och jobbarlördagar) och lite blingigare smycken. Och så glitter i sminket så klart. Men nu har det varit så himla kallt, så bara tanken på att ha klänning och stå i nylonstrumpor och vänta på tåget får mig att frysa. Jag äger inga täckbrallor så... näe. I butiken är det också kallt eftersom folk envisas att använda den automatiska dörröppnaren så att dörren står öppen en lååång stund... och så kommer nästa, och nästa och nästa... så idag var det långbyxor med långkallingar under, inomhus. Så jaa, mitt fredagsbling blev bara i sminket. Inte i kläder och smycken.

Har använt mitt av skuggor från Urban Decay Kristen Leanne Kaleidoscope paletten som jag skaffade häromsistens.  Innehåller så många fina färger.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan på ögonlocket: Lime Time från Urban Decay Kristen Leanne Kaleidoscope Palette med glitter Neon Green från Make Up Store ovanpå.
Yttre vrån: TRM från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Leo från samma palett som ovan.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






Velvet Matte Lip pencil Dirty Mind från Nars.



Primer: Studio Secrets Professional Smooting Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Too Faced Love Light Blinded by the Light.
Blush: Pure Radiance Powder Blusher Cherry från HM.




Jaa så innan jag dör fredagsdöden i soffan ;-) så önskar jag alla en härlig helg!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...