06 mars 2018

Gul tisdag med Make Up Store

Så var det tisdag igen och jag har jobbat ihop med min kollega från Gränbybutiken som ju älskar gult. Bara för att det är roligt så kan jag ju inte låta bli att ha nåt gult i sminket när hon kommer till min butik. Även fast gult aldrig har varit min favoritfärg på det sättet så tycker jag om att använda gult i sminket. Man blir glad och det piggar upp.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face, Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D, samt under den gula skuggan Mood Crayon Happy Mood (gul) från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Yttre och inre vrån: m/s Lovely Linnea från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Lemon från Make Up Store samt glitter Starburst från Coastal Scents.
Dutt i inre vrån: Vivid Baked Highlighter Golden Light från Make Up Revolution.
Eyeliner: Maybelline Master Graphic Liquid Marker Eyeliner samt i underkant av vingen Vivid Brights Vivid Halo från NYX.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.







Retro Matte Liquid Lipcolour Young Attitude från MAC.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcealin från Loreal.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Stay Real Blush Secrets Rose från Nivea.




Idag var det en farbror (kund) som jag skulle hjälpa att välja glasögonbågar och göra en beställning med, han tyckte jag såg "farlig" ut... lite tveksam till min hjälp. Jag skrattade och sa att "det är bäst du aktar dig". När vi var färdiga så sa jag att "du överlevde ju, jag var inte så farlig". Tror det var läppstiftet han syftde på.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...