06 februari 2018

Metal Matte - Kat von D

Letade fram min Metal Matte palette från Kat von D i morse. Den första produkt jag någonsin köpt från henne om jag inte minns fel. Sedan dess har hon blivit en stor favorit. Älskar alla hennes produkter. Eller, åtminstone de jag har testat. Älskar också hennes stil och utseendet på förpackningarna. Det bor nog en liten goth i mig tror jag. Hur som helst så älskar jag, så klart. också färgerna i denna palett. Vet inte varför jag inte har använt den oftare. Kan det bero på att jag har för mycket/många sminkprylar kanske... nääää... 

I höstas köpte jag ju dessutom Saint & Sinner paletten som jag bara har testat litegrand. Det kom en jul emellan och jag började göra mer juliga sminkningar. Så jag har mycket kvar att testa från den också.  

Men för nu; Metal Matte paletten.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor från Kat von D´s Metal Matte palette
Suede
Flash
Velvet
Twinkle
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Slim Stick 401 matt från Make Up Store.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...