14 februari 2018

Etheral - Enchanted Secrets

Snabbt upplägg här ikväll. Dödstrött och behöver lägga mig. Hann inte med nåt igår, så detta är gårdagens smink. Jag fortsätter med min palett från Linda Hallberg Cosmetics, Enchanted Secrets.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye Pencil Black Bean från NYX.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Etheral från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets palette.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Matte Lipstick Leap of Delight från MACs Nutcracker collection.



Primer: Under Cover Face Primer från IsaDora. Denna primer är bara ett litet varuprov jag fått, det räckte till ca tre dagars användning. Dessa tre dagar har jag varit totalt uttorkad i ansiktet. Känns som skinnet krymt flera storlekar och när jag ler blir jag alldeles rynkig (tja alltså mer än vad jag är naturligt). Fruktansvärt obehagligt. Har nu varit utan denna primer en dag och har inte alls varit lika torr. Så jag tror ju så klart att det var primern som orsakade känslan. Inte bra med andra ord...
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loral.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.



Natti. natti!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så fint med det gröna!
Tack för varningen om primern!

marinamake sa...

Lotta! Ja tack, jag gillade det här gröna faktiskt. Primern ja, den var vidrig. I alla fall på mig. Kanske passar bättre på någon med lite fetare hy. Jag är ju torr i mig själv redan från början, med den här primern vart det helt vidrigt.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...