12 februari 2018

Enchanted Secrets - Linda Hallberg Cosmetics

Så har jag äntligen skaffat en av Linda Hallbergs paletter. Enchanted Secrets. Alltså... den är sååå läcker. Visste inte riktigt i vilken ände jag skulle börja när jag skulle använda den. Vilken färg skulle jag ta??  Oh well, jag har alltid varit en sucker för blåa sotningar, så det fick det bli. Använde också hennes Mood Crayon som bas för skuggan. Den är lite svår tycker jag. Den stelnar verkligen på direkten på ögonlocket och är väldigt svår att sudda ut kanterna på. Men på nåt vis lyckade jag väl med det, man får vara blixtsnabb och göra ett öga i taget.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Cool Mood Crayon (blå) från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Fade från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Orphic från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets palett.
Dutt i inre vrån: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Kajal: penna Cool Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






NYX Cosmic Metals Asteroid Aura


Primer: Under Cover Face Primer från IsaDora.
Bas: Infallible 2H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Sin från Nars.




Annars så har det varit en otroligt hektisk dag på jobbet. För lite personal och mååånga kunder. Konstiga kunder, krångelkunder som tar tid och är svåra att hjälpa... suck. Vi hade dessutom en som fyllde hela butiken med en stank så att vi höll på att dö. Fick gå och hämta sån där toafräschspray och spraya i butiken efteråt. Jösses, en vanlig tvål kan man komma långt med...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så fint med blått!
Och usch, jobbigt med kunder som luktar...man får ju försöka hålla god min innan dom går.

marinamake sa...

Lotta! Tack! Ja det är jobbigt, man tycker ju i dessa moderna tider att folk borde veta bättre,man behöver inte dyra lyxprodukter och parfymer och grejor, med en vanlig tvål och lite deo kan man komma långt.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...