25 december 2017

Julafton

Jaha hörrni... har ni överlevt julafton? Jag har varit med min gubbe och ungar hos min bror och hans familj, som vanligt kan man säga. Det är oftast där vi hamnar på julafton. De har en fin gård, lite gammeldags, öppen spis, stooor gran, mycket mat och hela tjotabalongen. Mysigt har vi i allafall.

Lite julsming blev det så klart innan vi drog iväg. Jag hade helt slut på fantasi att komma på en ny kombo med julfärger efter att ha kört hela december med bara rött, grönt och guld. En aningens vitt och silvrigt har det blivit ibland också. Så detta är grönt med röd eyeliner är nog inte den enda den här månaden. Nåja. nu är det slut med juliga sminkningar för det här året. Och jag längtar jättemycket att göra nåt med andra färger. Lite nyårssmink kanske? Har lite nytt smink jag vill testa med. Så det ser jag fram emot.

Men först. min sista julsminkning... min julafton.





Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild samt 
Molten Eye Pen Tuscan Cypress från HM (grön).
Under brynet: Lucius från Kat von D´s Shade & Light palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Solas från samma palett som ovan.
Över hela rörliga delen av locket: Lightyear från Urban Decay´s Moondust palett.
Eyeliner: Gel Eyeliner 79 från Kiko och ovanpå det glitter Rouge från Make Up Store. Liten dutt längst ut på vingspetsen Glitter liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Dutt i inre vrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Rouge edition Velvet 08 Grand Cru från Bourjois med rött Lip Glitter från IsaDora ovanpå.


Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chokolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Naked Illuminated Luminous från Urban Decay.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.




Juldagen har spenderats tillsammans med gubben hemma i soffan. Vi sover över hos min brorsa, men tog oss hemåt någon gång mitt på dan. Mina ungar har åkt hem till sin pappa så här sitter vi och bara har det skönt. Såå härligt att kunna ta det lugnt och veta att jag har mååånga lediga dagar kvar.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Fint! Gillar grönt väldigt mycket, men förstår att du längtar efter andra färger. Själv har jag kört röda läppar varje dag hela december. Älskar röda läppar, men ja, man vill ju variera sig... Och min julsminkning blev jag inte nöjd med. Men mannen ryckte det var fint! Jag hann inte så mycket, svart eyeliner som jag ville ha guldglittrig eyeliner ovanför. Har ingen mixing liquid eller liknande så jag tog aloe veta...funkade väl hyfsat frånsett att jag hade glitter i halva ansiktet. Blev inte snyggt heller tyckte jag. Men glittrade gjorde jag ju förstås.

Lotta sa...

Tyckte, skulle det stå...inte ryckte det var fint...

marinamake sa...

Lotta !he, ibland blir det inte som man tänkt sig... Aloe vera? Hur funkar det? Har också kört röda läppar hela december... kommer sammanfattning på Insta senare. Nu får det bli nåt glittrigt på nyårsafton istället!

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...