24 oktober 2017

Occult & Copper

Jag har varit hemma idag med, och kommer bli i morgon med. Mår inte så bra. Har inte gjort många knop alls idag, vilket kan få mig att bli rastlös. Så igen, så ställde jag mig och gjorde en sminkning. Jag fortsatte lite på temat från igår, lite höstigt. Ville fortsätta använda pigmentet från Taylor Made Minerals, Occult. Det är absolut inte nytt i mitt sminkskåp, snarare tvärtom. Men det är så otroligt läckert så jag tänkte att det får komma fram och leka lite.  Sen har jag ju också ett nytt pigment från MAC, Copper, använde det för att göra en extra linje under vingen på eyelinern i gårdagens sminkning. Idag har jag lagt det över hela rörliga delen av locket. Har inte använt det tidigare. har stått i mitt skåp ett antal veckor. Såååå snyggt pigment!




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Under brynet: Tempera från Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Love Letter från samma palett.
I globlinjen: Red Ochre från samma palett.
Över rörliga delen avlocket: pigment Copper från MAC.
Yttre vrån: Occult från Taylor Made Minerals samt en dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: Glitter Reflects Red från MAC.
Eyeliner: Sketch Marker Black Liquid Art Liner från Too Faced.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Nr 276 från Nouba. Försökte dutta glittret från MAC ovanpå, Reflects Red, för att få lite glittriga läppar. Det funkade inte särskilt bra. Det enda som hände var att läppstiftet blev ljusare och mattare. Glittre dog fullständigt. Är ju inte ett riktigt glitter detta, mer som ett pulver med glitter/skimmer i, eller ett grovt pigment. Vet inte hur jag ska beskriva det.


Primer: Base lissante Smoothing Primer från Sephora.
Bas: Medium Coverage Foundation 204 Ivory från Mary Kay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: guldigt från E.l.f Cosmetics, namnet har trillat av.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.




Ursäkta frisyren, orkade inte fixa mig ordentligt när jag ändå bara är hemma. Dags för att boka en klippning med... hela frisyen har rasat.

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...