23 oktober 2017

Höstlook med Make Up Store och Taylor Made Minerals

Nähe så det blev inte som jag trodde idag, blev hemma från jobbet. Inte mått bra alls, av flera anledningar. Oh well, inget ont som inte har nåt gott med sig. Jag tryckte i mig ett par alvedon och sen har jag stått och kladdat framför spegeln i lugn och ro.

Har försökt applicera lösfransar... asså, jag suuger på det. Gör det alldeles för sällan. Tja så här är ett övningstillfälle, blev ju sisådär. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: Laetus från Kat von d´s Shade & Light Eye Contour palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Succubus från samma palett.
Inre vrån: m/s Orange Peel från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Sunrise från Make Up Store.
Yttre vrån: Occult från Taylor Made Minerals samt en dutt Shax från Shade & Light paletten.
Dutt i inre vrån: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC i underkant av vingen linje dragen gjord av pigment Copper samt Fix+ från MAC.
Mascara: Extra Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Millebaci Long Lasting Lip Color nr 11 från Nouba.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: från Ultra Blush Palette Golden Sugar från Make Up Revolution.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Floral Blush Duo Cheek Color Bahama Bronze.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...