21 oktober 2017

Cinderfella - MAC

Finns det någon mer än jag som är så trött så att man blir sen till jobbet fastän man börjar jobbet kl 12 på dan... jag bara undrar. Jag tror inte jag kan börja tillräckligt sent för att lyckas vara utsövd och komma i god tid... Sååå trött heeela tiden. Skulle ha kunnat kliva upp och ha goooott om tid, men näe... sover in i det sista och får stressa som en tok för att hinna det jag vill. Alltså ni fattar inte. Jag måste ha klockan på ringning när jag är ledig för att inte sova bort hela dan. Jag vaknar INTE. När jag är ledig ringer klockan ca tio om jag har tur har jag orkat släpa mig upp när klockan är elva och då är jag fortfarande trött. Stor of my life.

Nåja, sen eller inte så fick det ju bli en glittrig sminkning idag då. Som vanligt på lördagar.  Man får ju prioritera vad som ska hinnas och inte, när man sovit för länge. Glitter står högt upp på listan :-)




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Loreal HiP Cream Shadow Paint 909 Steely.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynet ovan globlinjen: Pro Longwear Eyeshadow Keep Your Cool från MAC.
Över hela ögonlocket: Mineralize Eyeshadow Cinderfella från MAC samt glitter av okänt märke.
Dutt i inre vrån: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cosmos från Make Up Store.
Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irréverent från Loreal.
Har även dutta på lite Opal från Kat von D´s Alchemist palett.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




Ja så på nåt vis så tog jag mig igenom den här dagen med... gick rätt bra faktiskt. När jag väl fått upp ångan ;-) . Och i morgon är det SOVMORGON!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...