14 september 2017

Modern Renaissance - Anastasia Beverly Hills

Jag skaffade Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance palett nån gång tidigare i somras när det nu var. Den har legat i mitt sminkskåp sedan dess. Lite sent ute är jag för nu är det ju den nya Subculturepaletten som hypas. Ganska mycket negativ kritik över framförallt smuliga skuggor har den ju fått, Subculture. Jag har inte testat den, men jag måste ju säga att den här smular ju rätt så rejält också. Jag kan leva med det, finns många skuggor som smular sig. Bara pigmenteringen är ok och att de är lätta att blenda. Smulande skuggor går att lära sig att hantera. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Samtliga skuggor från Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance palett.
Under brynet: Tempera
Längs brynbenet ovan globlinjen: Golden Ochre
I globlinjen: Realgar
Yttre vrån: Cyprus Umber
Mitt på locket: Primavera
Skugga mellan yttre vrån och skuggan mitt på locket: Venetian Red
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




NYX Liquid Suede Cream Lipstick Vintage



Sopig bild, fick duga... :-)


Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Medium Coverage Foundation 204 Ivory från Mary Kay.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Blush: Blushon Bubble nr 48 från Nouba.
Highlight: Opal från Kat von D:s Alchemist palett.




I morgon är det äntligen fredag! Jag har ledig helg, gubben och min mellandotter kommer hit över helgen, så hela familjen samlad igen. Myspys och bara ha det skönt.

2 kommentarer:

Emma P sa...

Snygg sminkning. Jag tycker att Modern Renaissance är en bra palett men jag förstår kanske inte riktigt hypen, den har ingen riktig favoritstatus hemma hos mig.

marinamake sa...

Emma P! Tack! Nja, kommer nog inte bli en favorit hos mig heller. Finns ju åtskilligt mycket mer som är roligare!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...