11 september 2017

Löardagsglittermishmash

Mitt lördagssmink. Började med alla skuggor precis som vanligt men fick sen för mig att jag skulle slänga på lite glitter på den oreangea skuggan. Ingen bra idé. Plötsligt så bara "dog" färgen. Borde inte ha duttat dit det. Men okej, vet var bara att gilla lägen och dra till jobbet. Har beställt 12 olika glitter, tror jag det var, från nån billigsida på nätet. Kostade typ en tjuga för allihopa. Kan ju va det som gjorde att det blev bara pannkaka, eller så var det Mixing Liquid som jag försökte fästa det med som sabbade skuggan vad vet jag. Spelar ingen roll nu. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Deep Cantaloupe från Coastal Scents Fall Festival Palette med det röda namnlösa glittret ovanpå... crap!
Yttre vrån: Regalia Purple från samma palett som ovan.
Under ögat: Long Lasting Stick nr 31 från Kiko med Regalia Purple ovanpå.
Eyeliner: Cake Eyeliner Navy från Face.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Studioshine lip lustre Valentina från LA Splash.



Primer: Infallible Mattifying Primer från Loreal.
Bas: Medium Coverage Foundation 204 Ivory från Mary Kay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Too Faced Love Light Blinded By The Light.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.



Det va de hele!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...