10 augusti 2017

Nytt från Sigma Beauty

Ja så här stod jag då i gårkväll, totalt utsliten (självförvållat) och envisades med att göra en sminkning, trots att jag var helt slut. Skönt slut i och för sig. Jag var nog egentligen helt oinspirerad men hur som helst så körde jag igång. 

Blev inte alls så mycket ompf som jag hade tänkt. Har ett nytt glitter (Loose Shimmer) från Sigma som jag ville testa, men det är supersvårt att få det till att fästa. Testade alla möjliga varianter med det slutade med att jag hade skimmer överallt utom på ögonlocket. Kanske går bättre om jag testar en annan gång när jag inte är så trött att jag inte kan tänka.

Sen holkar ju blixten ur färgerna helt, så riktigt så här lamt är det inte i verkligheten.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Tusensköna från .färg (blev alldeles för ljust)
Längs brynbenet ovan globlinjen: Rimblomster från .färg
Inre halvan av ögonlocket: Loose Shimmer Open Sesame med Glitter Bewitch ovanpå. båda från Sigma Beauty.
Yttre från: Orchidee och Ametist från .färg
Eyeliner: Creme Gel No Shame från Colourpop Cosmetics.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: The Lip Pencil 504 från 3ina över hela läppen.
Läppglans: Led lipgloss Stucco från Make Up Store.



Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzing: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highight: Ultra Strobe Balm Euphoria från Make Up Revolution.
Blush: 937 Flamingo från Sleek.



Ja hörrni ni får ursäkta frisyren, den orkade jag verkligen inte bry mig om, i mitt utslitna tillstånd ;-)

Nu är semestern snart slut, börjar jobba på onsdag  i nästa vecka, vet inte om det blir nåt mer smink innan dess, vi får se. Kanske slänger upp lite nagellack och diverse.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...