05 juli 2017

Splash - Make Up Store

Snabb enkel sminkning igen. var uppe tidigt i morse. Min äldsta fyller 20 idag och rutinen har alltid varit av komma in med en bricka med ett paket. ett litet ljus och sjunga en stump. Sen som vanligt så fick det bli en snabb uppvaktning innan jag drog till jobbet. Hon jobbar också till sent i kväll så lite mera kalas blir det på söndag. 

Lite grönturkos sminkning. Somrig.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Trollhassel från Färg.
Över rörliga delen av locket: e/d Splash från Make Up Store.
Kajal: penna Calm Mood från LH Cosmetics.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Ultra Vinyl Lip Pencil 01 Fuchsia Fever från Sephora.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.



Annars så pågår ju som sagt nedräkning till semestern. Sju arbetspass kvar... 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...