11 juli 2017

Gilt By Association - MAC

Min fredag kommer här. Hade en lite kaosig förmiddag. Kvällen innan brakade min bil ihop när dottern var ute och körde, stannade en mil bort. Dottern fick ringa en kompis som kom och skjutsade hem henne. Felmeddelandet sa att motorn var överhettad. Jag fick börja fundera hur jag skulle ta buss eller tåg till jobbet på fredagsförmiddagen. Som tur var skulle jag inte börja jobbet förrän klockan tolv på fredagen. 

Nu har jag tur som har en gubbe som kom till undsättning, kom sättandes till mig från Stockholm tidigt på morgonen så att vi kunde åka tillsammans för att hämta hem min bil. Trodde den skulle bogseras men det behövdes inte. Tempmätaren sköt i höjden i samma stund som vi startade den, trots att den stått hela natten och motorn var alltså kall.

Körde hem den, och jag kunde ta gubbens bil till jobbet. Sen har helgen gått åt till att åka och fixa felsökningsmanicker som man kan koppla in i bilen och när vi väl lyckats med det så visade det sig, precis som gubben misstänkte att det var en givare som gått sönder. Så, förutom felsökningsmanicken för några hundralappar så kostade givaren 255 kr... Ingen var gladare än jag, jag såg tusenlapparna fladdra iväg, när dottern ringde hem på kvällen och sa att bilen krånglade...

Så, jag var i allafall uppe tidigt för att vara helt klar innan vi skulle hämta bilen, ville ju inte riskera att inte hinna sminka mig innan jobbet (hemska tanke...). En gammal skugga från MAC, svart bas med mycket guldkskimmer i, lite antikguldigt.... sotning blev det. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Mineralize Eyeshadow Gilt By Association från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Wet n Wild Eyebrow Pencil nr 3.






Color Drama Intense Velvet Lip Pencil  520 Light It Up från Maybelline.



Primer: Nude Maqique Blur Cream från Loreal.
Bas: 10HR perfection foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Make Up Revolutions Radiant Lights Glow.
Highlight: Shimmering Skin Perfector Opal från Becca Cosmetics.
Blush: Jardin De Chanel Blush Camelia Rosé från Chanel.




Tja, så utöver att felsöka och fixa och dona med bilen, så har vi även hunnit med lite 20-årsfirande här hemma. Älsdsta dottern har äntligen kommit upp i "Systembolagsåldern". Äntligen tycker hon... vet inte vad jag tycker....

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...