01 juli 2017

Colour Chaos palette - Make Up Revolution

Jag undrar i hur många år jag skall hålla på med att sminka mig innan jag känner att jag är nöjd med mina eyeliners... 100?  Jag har gjort eyeliner på mig själv i säkert tio år, nästan dagligen. Aldrig blir man nöjd. Jo, kanske ibland, men för det mesta inte. I morse var en av mina sämsta försök, jag var allt annat än nöjd och ju mer man försöker rätta till den ju värre blir det, bred och klumpig blev den. Oh well, vissa saker är man bra på andra inte, så är det här i livet.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Skuggor från Make Up Revolutions Colour Chaos palette:
Calm Me Down
Super Y
I Said Go!
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC med grönt glitter från HOT Makeup ovanpå.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.



Läppstift: 303 Coral & Floral från Loreal.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Nude Maqique BB Powder från Loreal.
Highlight: Subsolar från Sleeks Solstice palett.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Rouget glömde jag visst i morse... 




Får göra ett nytt försök i morgon... igen.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...