09 april 2017

Platinum och Fall Festival Palette

Tog fram mitt senaste pigment från MAC i morse, köpte det för någon månad sedan när jag och dottern var inne i Stockholm på MACs pro store. Sen tog jag också till en palett från BH Cosmetics, Fall Festival Palette, som jag faktiskt aldrig använt. Har inte haft den så länge. 





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: single eyeshadow Worn Ballerina från Kicks.
Inre halvan av ögonlocket: pigment Platimun från MAC applicerat med fuktad pensel (Fix+ från MAC).
Yttre vrån: Dark Golden Olive från BH Cosmetics Fall Festival Palett.
Under ögat: Regalia Purple och Deep Cantaloupe från samma palett.
Eyeliner: Super Liner Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Black Caviar från Kicks.



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Lock-It Foundation Light Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Arctic Sun Highlighter från Lumene.
Blush: Blushon Bubble nr 46 från Nouba.




Blev väldigt glatt överaskad när jag klev utanför dörren på jobbet i eftermiddags, sååå himla varmt och skönt! Jag fick lite inspiration och skyndade mig hem. drog på mig jobbingdojjorna och stack ut och sprang en runda. Faktiskt så hängde äldsta dottern på. Det var första gången vi någonsin tog en riktig runda tillsammans.Vi gjorde nåt försök när hon var yngre, men då orkade hon inte hänga med riktigt så vi fick gå långa sträckor. Nu gick det bättre. Däremot så är jag ju så otränad efter att ha varit mer eller mindre orörlig hela vintern, så det blev ju inte så långt. Fem kilometer på ett ungefär.

Well folks, jobbardag väntar i morgon igen, så det är dags att krypa ner.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...