23 april 2017

Infinity Palette - LH Cosmetics

Har varit hemma i flera dagar och varit förkyld och hängig. Sista dagarna har hostan brutit ut. Hostar lungorna ur mig, men är inte så snorig längre. Nåja, jag får släpa mig till jobbet i morgon. Jag tröttnade i alla fall på att gå hemma och vara osminkad och se ut som en lodare. Så jag tog fram min Infinity Palette från LH Cosmetics. Ni vet, Linda Hallberg, min stora guru. Såå talanful och duktig. Hon har verkligen lyckats och har nu dessutom kommit ut med en egen sminklinje inklusive penslar. Jag skaffade rubbet på direkten när de kom, och nu kommer ju dessutom lite pennor och säkert annat med. Måste spana in dem också. 

För första gången sedan jag skaffade paletten så testar jag att använda den till allt... precis som den är tänkt till. Allt ska kunna användas till allt liksom... 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor från Linda Hallbergs Infinity palett:
Zwicky längs brynbenet ovan globlinjen
Cigar på inre halvan ögonlocket
Fornax i yttre vrån
Virgio i en dutt i inre vrån
Har även använt Fornax samt MAC Fix+ för att göra eyelinern. Den flöt tyvärr ut lite i underkant av vingen, tror blötte penseln lite för mycket.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Zwicky från Infinity Paletten.
Highlight: Virgio från samma palett.
Blush: Andromeda från samma palett.



Lite färg på tänderna med... sorry!


Matte Me Ultra Smooth matte lip cream 431 Fandango Purple från Sleek




Tja hörrni, jag har träffat gubben i helgen... har blivit omhändertagen, ompysslad, middan serverad osv. Bara fått ligga på soffan och ta igen mig, sååå skönt.


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...