14 mars 2017

Electric - Urban Decay

Har haft en skön ledig dag idag. Har varit iväg och äntligen fått ordning på naglarna. Kändes skönt att få sitta där och bli lite ompysslad en stund. Har bara satt på transparant shellack, så inget avancerat. Vill bara försöka få mina egna att växa ut lite och kunna lacka lite under tiden. Så nu återstår bara bekymret vilket av alla mina typ... 1000 nagellack jag ska välja...

Anyhow så hade jag ju en anledning att göra en sminkning innan jag skulle iväg. Slog till på en riktigt knallig en... från Urban Decay. Jag har försökt härma en tjej som jobbade i Urban Decays disk på Kicks i Gallerian när jag och dottern var där för ett antal veckor sedan, Hon hade använt precis de här färgerna men jag tycker så klart, att hennes var mycket snyggare.




Bas för skuggorna: Lock-It  Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Jilted och Urban från Urban Decays Electric palett.
Över rörliga delen av locket: Chaos från samma palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.





Soft Matte Lip Creme Prague från NYX.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Moisturising Foundation Stick Ivory från E.l.f  Cosmetics
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: från Sephora, namnlöst. Fick i min shoppingpåse som gåva för att jag hade fyllt år.




Nu ska jag sätta mig och lacka naglarna....

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...