06 mars 2017

Eden, Flaming Kisses och Brownie - Flaming Love paletten

Ledig dag idag. Jag fixade en tid för att åka fixa mina naglar. Satte på shellack (stavning?) för tre veckor sedan och nu var det dags att fräscha upp det. Jag var heller inte nöjd med appliceringen så nu vände jag mig till ett annat ställe. Fick åka därifrån i ogjort ärende. Gick inte att få av det material som förra stället satt på, hon hade inte rätta grejorna och medikamenterna. Hon hade kunnat fila för hand, men det hade tagit en evighet och blivit dyrare så jag måste vända mig till första stället för att ta bort det gamla materialet och sen återkomma och gör om alltihopa. Typiskt, jag som tänkte jag skulle ha snygga naglar att lacka ikväll. Nåja, fick en tid om en vecka så jag får väl stå ut till dess.

Jag gjorde i alla fall en sminkning innan jag drog hemifrån. Använde min hyggligt nya palett från Make Up Addiction Cosmetics som jag hittills bara testat en gång tidigare. Superhärlig palett. Älskar färgerna i den, bra kvalité på skuggorna.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av locket: Eden från Make Up Addictions Flaming Love palett.
Yttre halvan och lite upp över brynbenet: Flaming Kisses från samma palett.
Dutt i yttre vrån närmast fransraden: Brownie från samma palett.
Eyeliner: Ink Liner Baudelaire från Kat von D.
Kajal: Chromagraphic Pencil Multu Usages Marine Ultra från MAC.
Mascara: Blue från Make Up Store.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: samma som jag använt som kajal ovan, Marine Ultra från MAC.
Läppstift: Liptensity Lipstick Blue Beat från MAC.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight samt blush: Devotee samt Unwritten från Nars True Story palett.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...