13 februari 2017

Reaskuggor från HM

Så var det äntligen måndag... tja, det kanske inte alla tycker, men jag har ju jobbat hela helgen och har äntligen en ledig dag i morgon. Ska bli skönt med lite sovmorgon. Jag har dock en tendens att sova bort hela dan när jag är ledig. Tänkte försöka undvika det i morgon och komma upp i någornlunda tid. Blir så irriterad när jag vaknar och halva dagen har redan gått.

Hur som helst, blev en ganska blek sminkning i morse. Jag gillar ju lite mera knalligt annars, men jag trivdes bra i detta ändå. 

Jag hittade ju en massa nytt på rea på HM för någon vecka sedan. Rea i kombo med rabattkuponger jag hade så fick jag en heeeel höööög med skuggor för 0 kr. Gjorde inte ont alls. Nåja, så jag har testat tre av dem idag. HMs skuggor är faktiskt helt okej, mycket prisvärda. Så vill man handla lite budget och få bra värde för pengarna så är dessa värda ett försök.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Worn Ballerina från Kicks.
Inre vrån: At the Barre från HM.
Yttre vrån samt upp en bit in i globlinjen: Wild Sable från HM.
Yttre vrån: Yes Darling från HM.
Eyeliner: Smashbox 3D Eyeliner Orchid.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: NYX Mosaic Powder 03 Plummy.




Läppglans: What A Girl Want från HM.





Jaha, så jag säger väl natti då... så får vi se när jag vaknar till liv i morgon bitti :-)

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...