24 februari 2017

Drogad sminkning...

Så var det dags att ta mig till jobbet i morse efter att ha varit hemma i tre dagar, ätit medicin som jag nu i efterhand inser att jag inte tål. Blev otroligt påverkad, extremt trött, muntorrhet, lite dimmig... eller ganska mycket dimmig. Jag insåg att jag får sluta ta de där tabletterna om jag ens ska kunna ta mig till jobbet så det gjorde jag. Har ändå känt att huvudet inte varit med idag och jag har verkligen fått anstränga mig för att vara skärpt på jobbet. Axeln som jag har ont, och som är anledningen till de här tabletterna har nog blivit lite bättre tycker jag nog ändå, nu har jag ju avbrutit kuren så vi får som om det tilltar igen. Och som grädde på moset känns det som om jag har en förkylning på gång... Suck!

I alla fall... så kände jag ju mig väääldigt oinspirerad i morse klockan 05,30 när jag stod där med min omtöcknade hjärna och försökte komma på en rolig fredagssminkning. En sminkning blev det, om än inte så rolig kanske... 

Innan jul skaffade jag en av paletterna från MACs Nutcracker kollektion. Har inte testat den ännu, så det fick bli den i morse.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från MACs Nutcracker Sweet Cool Eye Compact
The Wrong Man under brynet
Quite Spoiled och Plum Darling längs brynbenet ovan globlinjen
Absurdly Pretty i inre vrån
Nutcracker i yttre vrån
Eyeliner: Fluidline Macroviolet från MAC samt ovanpå det glitterliner Soft Pink från Make Up Store.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.








Läppstift: Nr 09 från Coastal Scents.



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Mont Blanc Sheer Glow Foundation från Nars.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Sin från Nars.




Ha en skön helg alla, jag jobbar i morgon men sen drar jag till gubben i Estockolmo. Hörs på söndagkväll!


Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...