10 februari 2017

Bleksminkning

Det var nog länge sedan jag gjorde en sån här pass blek ögonsminkning, i alla fall blek enligt mina mått mätt. Inget jag planerade medvetet när jag började sminka mig, bara blev så...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme från Kat von D.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Worn Ballerina från Kicks.
Inre halvan av ögonlocket: Vex från MAC.
Yttre vrån: Smut från MAC.
Eyeliner gjord av: pigment Platinum blandat med Mixing Medium båda från MAC.
Mascara: False Lashes mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.







Läppenna: namnlös från budgetmärke Black Onyx.
Läppstift: NYX Soft matte lip cream Vancouver.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: All Nighter Waterproof  Longwear Liquid Foundation Shade 2.0 från Urban Decay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Urban Decay Naked Illuminated.
Blush: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.



Har äntligen tagit mig iväg till en frisör. Inte en sekund för tidigt. Hade en bokad tid i lördags, trodde jag. Men när jag kom dit hade jag bokat fel och bokat in mig den 4:e mars, inte 4:e februari... gaaahhh. Som tur var hade de tid i måndags, 6:e, då jag också råkade på att vara ledig, så nu fick jag det äntligen gjort. Har hittat en tjej i Sala som jag känner mig nöjd med. Har ju annars lite ångest för att släppa taget om min frissa som jag gått hos i .... typ evigheter, men det är ju tolv mil enkel resa för mig att komma dit så jag känner att jag kan kanske inte hålla på att åka dit varje gång. Bara ibland...


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...