25 januari 2017

Try Me On - MAC

Testar ytterligare en ny dazzleskugga från MAC, köpte ju två stycken häromsistens. Lite sådär... svårt att få glittret att fastna, ser finare ut i burken än vad jag får till det på ögonlocket. Nåja. Sen var jag ju lite sugen på att ta fram min palett från Kat von D, metalmatte paletten. Älskar den, så fin och ljuvlig kvalité på skuggorna. 




Bas för skuggorna: Lock-it Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Stone från Kat von Ds MetalMatte Eyeshadow Palette.
Inre vrån: Dazzleshadow Try Me On från MAC.
Mitt på locket: Velour från MetalMatte paletten.
Yttre vrån: Jet från MetalMatte paletten.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: False Lashes från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Amorous från MAC.



Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder  från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Hubris från Taylor Made Minerals.




Jag har en ledig dag i morgon. Gissa vad jag ska göra?? Nåt som jag längtat läääänge efter. Jag och äldsta dottern tar tåget till Stockholm och jag ska ääääntligen besöka MACs Pro Store på Biblioteksgatan, har väntat sååå länge på att få tillfälle att ta mig dig. Så lämpligt att lönen kommit, jag har en ledig dag och dottern och jag kan ha en mysig dag tillsammans. Jag läre bli fattig ;-)

Händelsevis så ligger ju Sephora där i krokarna också, jag blir ännu fattigare...

Så vi får se vad för nytt jag visar här snart!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...