29 januari 2017

Nya grejor

Så klart var jag tvungen att testa lite av mina nya grejor igen innan jag drog till jobbet igår, hade jobbarlördag. Hade ju lite shopping för mig i torsdags och kom hem med alla möjliga nya grejor. Alltid kul med nytt!  




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet: lila skugga från Bangkok Nights paletten från W7
Inre vrån: pigment Platinum från MAC med glitter ovanpå också från MAC men jag fick ett prov och det står inget namn på lilla burken. 
Yttre vrån samt under ögat: Chromacake Purple Rain från MAC. En pro produkt från MAC, i en rund burk stor som en puck, ligger en massa som är lite som hårt packad lera, kan användas till allt möjligt. Kroppsmålning, eyeliner, ögonskugga eller vad du vill. Har även duttat dit en en mörk skugga från W7 paletten.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Big and Curvy Mascara från The Body Shop.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.







Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama.



Primer: Nude Magique Blur Primer från Loreal.
Bas: All Nighter Liquid Foundation Shade 2.0 från Urban Decay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: Pure Radiance Powder Blusher Cherry från HM.
Setting spray: All Nighter Makeup Setting Spray från Urban Decay.




Börjar bli hög tid för en klippning för mig... så extremt långhårig (allting är ju relativt), måste se till att få en tid innan jag får ett psykbryt.

Sminka lugnt1

2 kommentarer:

wet n wild sa...

Hej,
Supersnygg sminkning!
Joanna,
wet n wild

marinamake sa...

Joanna! Tack tack, snällt sagt :-)!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...