11 januari 2017

Fortunes Favours The Brave

Så, här kommer min sminkning med paletten jag skrev om i inlägget innan. Fortune Favours The Brave från Make Up Revolution.

Som sagt, lite besviken på pigmenteringen i just de här skuggorna, finns ju flera i paletten och jag har inte testat alla ännu. Helt okej, men det finns bättre. Annars så har jag alltid varit väldigt nöjd med de produkter jag tidigare beställd därifrån. 

Dessutom valde jag väl kanske en färgskala som jag inte trivs så bra i och som jag inte tycker passar mig så bra, det blå okej... men den där brunguldiga, njee det var inte min smak riktigt. Men what the heck, mans måste ju testa lite allt möjligt.




Bas för skuggorna: Smashbox 24Hour Photo Finish Shadow Primer.
Samtliga skuggor från paletten ovan: Creme, Latte, Fortune, Skylight samt New World.
Eyeliner: Creme Gel Colour DTLA från Colourpop Cosmetics. Beställde den här tillsammans med skuggorna från Colourpops jag skrev om igår. Liiite besviken (med tanke på hur bra skuggorna var) den är väldigt torr och svårarbetad. Vet inte om det är just den här som har torkat i burken eller om den faktiskt torkar så snabbt medans man applicerar att man inte riktigt hinner få den plats innan den börjar torka.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Big and Curvy Mascara från The Body Shop.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Dunes At Dusk Gleamtones Powder från MAC.
Blush: 150 Candy Cane Pink från Loreal.



Lip Hybrid Iron Rose från House of Beauty.





De va de hele!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...