02 december 2016

December - glitterorgie

Så nu är det äntligen december. Gittermånad! Legalt att använda glitter varje dag om du frågar mig! Och röda läppar läre det bli, nu när vi närmar oss julen med stormsteg.  Jag planerar göra juliga sminkningar i princip varje dag fram till jul. Vi får se om jag orkar hålla i, eller om jag tröttnar. 

Här kommer den första. Kanske inte känns så julig vid första anblicken, men det är hur som helst guldigt, grönt och rött. Detta gjorde jag i torsdags.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild samt First Base från Too Faced.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: e/d 24 Carat från Make Up Store samt glitter Gold från MAC.
Yttre vrån: e/d Mistletoe från Make Up Store.
Under ögat: penna 54 Indigo från IsaDora med Mistletoe ovanpå samt i inre vrån 44 Golden Khaki från IsaDora.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: Big & Curvy Mascara från The Body Shop.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Nutri lift 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Eart Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Beauticycle blush Berry Blossom.





Läppstift: Cruella från Nars.



Annars så har jag haft en ledig fredag idag. Sååå himla skönt. Har aldrig haft schemalagda lediga fredagar förut, men nu har vi haft lite ändrigar och då blev det så. Ska så klart jobba hela helgen, men det var väldigt skönt att ha ledigt idag.


Inga kommentarer:

Made by Mitchell

Så här kommer gårdagens look, Skärtorsdagen. Jag fortsätter med lite påskiga färger, åtminstone som jag ser det.  Feet On The Ground Palette...