10 november 2016

Acting on Impulse - MAC

Slog till på en grön sminkning i morse, blev inte helt nöjd dock. Blev alldeles för flammigt och skuggan under brynet är alldeles för gul, men what the heck... man kan inte vara på topp alla dar. Fuskade lite och använde glitter på eyelinern. Fuskade tänker ni.. tja, det är ju inte helg. Skojar lite, men jag brukar ju försöka ha glitter på fredag/lördag, men nu kände jag för det idag så då blev det så. Ni ser det inte på bilderna. Glittret alltså.




Bas för skuggorna:  Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Maffei från LH Cosmetics (Linda Hallberg) Infinity Palette.
Längs brynbenet samt inre halvan av ögonlocket: gröna skuggor från E.l.f Cosmetics Little Black Beautybook Cool Edition.
Yttre vrån: Houdini från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: grön skugga från E.l.f Cosmetics Eye Transformer palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt Glitter Eyeliner Synergy från BH Cosmetics.
Mascara: Övre fransraden Mega Plush Volum Express från Maybelline. Undre fransraden Mega Volume Miss Manga Punky (grön).
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.


Jag skaffade två nya läppglans från MAC för ett tag sedan. Har inte testat dem ännu, en grön och en mörkt lila. Idag testade jag den gröna, sååå himla coolt. Nu ville jag ju inte gå till jobbet med gröna läppar, så jag har lagt den ovanpå en ett mörkt lila läppstift. 

Läppenna: budgetmärke Black Onyx, inget namn.
Läppstift: Colorlock Seduction från BH Cosmetics.
Läppglans: Vamplify Acting On Impulse från MAC.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nutrilift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Zwicky LH Cosmetics Infinity Palett.
Higlight: Milky Way från samma palett.
Blush: Dirty Plum från MAC.




I morgon är det äntligen fredag, gubben och min mellantjej som ju bor hos pappan, kommer åkandes över helgen, Ska bli skönt med lite mys och ledig helg.

Så inget mer från mig förrän tidigast söndag. Ha det gott alla!


Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...