01 september 2016

Noubaskuggor

Apropå att gräva fram gamla ögonskuggor från förr, använde ju min Manlypalett häromdagen, så fick jag nu för mig att använda skuggor från Nouba. Jag har ju en gång i tiden varit återförsäljare av Noubas produkter, gillar dem även om de kanske inte är mina absoluta favoriter. Många fina skuggor och deras läppstift är nog bland de bättre, de sitter som berget, flyter inte ut, har en otrolig hållbarhet.

Hur som helst, så blev det väl en ganska stillsam sminkning,som är från igår. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Över rörliga delen av locket: gråbrun skugga från Noubas Ombretto Eye Shadow Quatro 627.
Dutt i yttre vrån: Carbon från MAC.
Under ögat: grön skugga från Noubas Ombretto Eye Shadow Quatro 602.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack samt Fluidline Sassy Moss från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush mascara från Maybelline på övre fransarna, Miss Manga Punky Green från Loreal på undre fransarna.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Blush: le blush Candy Cane Pink från Loreal.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Lock Lipstick Blissful från BH Cosmetics.





I morgon ska vi ha lite Kick-Off med jobbet. Inget jobb alltså, vi ska hålla på med såna där "team-build:ande" aktiviteter. Klädsel ska vara träningskläder, så vi ska väl klättra,klänga, slita och släpa jag vet inte... men inget smink blir det hur som helst. Inte många på jobbet som någonsin har sett mig utan smink... så jaa, det kommer att bli reaktioner. Lite skönt ändå, får sova längre. Hoppa i träningskläderna och åka iväg, frukost ska vi få där. Läre väl vara lite slut i morgonkväll misstänker jag. Den som lever får se...

Ha de!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...