04 augusti 2016

Winterberry

Så lite lila smink igen, har fortsatt att använda paletterna från BH Cosmetics samma som jag skrev om igår, idag blev det Winterberry paletten. Otroligt fina skuggor. Annars så har det varit en lång arbetsdag, som vanligt. Trött och sliten... och ändå har jag inte ens jobbat fullt två veckor efter semestern. Hur ska det här sluta??




Bas för skuggorna: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: Eyedust Rain från Face.
Mitt på locket: Amethyst från BH Cosmetics Winterberry palett.
Yttre vrån: Regalia Purple från samma palett, samt en dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: grön skugga från E.l.f
Under ögat: Waterproof Eye pencil 04 Violet från Yves Rocher med Regalia Purple ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Power från IsaDora.
Bronzer: Radiant Light Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Glemtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Rouge: Mineralize Blush Sakura från MAC.




Läppenna: Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Senorita från Make Up Store.




I helgen ska jag ju faktiskt på en stor fest, över 40 pers som kommer. Det är min bror som faktiskt idag fyller 50 (och hur gammal är då inte jag...??!!). Det var såååå länge sedan jag var på en större fest av något slag. Vi får se vad det blir i sminkväg. Kommer inte att vara en uppklädd fest kommer att sitta i en gammal loge, grovhugget, bonnigt och väldigt mysigt. Så någon galastass blir det inte. Nåt fint får det väl bli, men inte uppklädd till tänderna.  Ska bli kul!

Sminka lugnt

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...