26 augusti 2016

Manly

I morse grävde jag fram en av mina gamla paletter. Manlypaletten. Det är faktiskt den första palett, i allafall av den storleken, som jag någonsin ägt och mitt livs första e-bay köp. Jag kommer aldrig glömma när paketet kom, hade väntat länge. Ohh det var som julafton.... sååå många färger, jag var i sminkhimlen. 

Nu är jag ägare av ett stort antal paletter av alla de slag, samlingen har vuxit. Men då och då är det kul att ta fram lite äldre grejor. För mig är det också lite av en resa "down memory lane". Med Manlypaletten så tänker jag mycket på att det var i samma veva jag startade min blogg, jag hade nyss gått min mua-utbildning och hade dessutom mycket kontakt med många andra bloggtjejer. Det var roligt!

Så jag drämde till med en knalligt turkosblå sminkning... med Manlypaletten :-)




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlen: m/s Beaver från Make Up Store
Inre och yttre vrån: skuggor från Manly paletten.
Under ögat: Waterproof Eye Pencil 02 Bleu från Yves Rocher med den mörkblå skuggan från Manly ovanpå. Har också satt på glitter  02. Blue från Sephoras Glittering Eye Duo.
Dutt i inre vrån: Microshadow Trio flash sparkling från Make Up Store. 
Eyeliner: fluidline Blacktrack från MAC och eftersom jag inte tycket att glittret under ögat glittrade tillräckligt satte jag också på lite glitter ovanpå eyelinern, Starry från Make Up Store.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: They´re Real från Benefit.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Pearl Matte Face Powder Pink Buttercream från MAC.
Rouge: Powder Blush 08 Tea Rose från Milani.




Läppstiftet är från Nouba. Tyvärr är numret i botten av hylsan utslitet så jag ser inte numret. Men jag tror ändå att detta är en färg som inte tillverkas längre.




Så var fredagkvällen äntligen här, eller... över snart. Ska krypa i säng, för jag har jobbarlördag i morgon. Ungarna är ute på vift på varsitt håll i kväll, så jag har fått en stund för mig själv i soffan. Men i morgon efter jobbet åker jag till min gubbe i Gustavsberg... ett dygn får vi tillsammans innan det är dags att återvända till jobbet igen.


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...