13 augusti 2016

Lördagssminkning med Make Up Geek

Så har jag klarat av jobbarlördan med, bara söndag och måndag kvar. Lekte lite med mina skuggor från Make Up Geek i morse innan jag drog. Älskar dem! Otrolig kvalité, pigmentrika, inte torra, glider på som smör, lättblendade.. behöver jag säga mer. 

Anyhow... jag försöker fortfarande matcha mina vit/gula naglar. Vet inte om jag lyckades så bra idag, skuggan på rörliga delen av locket är ju inte direkt gul. Snarare aningens guldig. dessutom duochrom. Skiftar åt rödbruna hållet när man vickar på huvudet. Sååå läcker.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Pro Longwear Waterproof Colour Stick Flat White från MAC.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Cocoa Bear från Make Up Geek
I globlinjen: Bitten från Make Up Geek.
Yttre vrån: Cherry Cola från Make Up Geek.
Mitt på locket: Karma från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: blå skugga från  Microshadow trio Flash Sparkling från Make Up Store.
Eyeliner: Long lasting Eyeliner Fancy Violet från Sephora med glittereyeliner Heavy Metal Spandex från Urban Decay ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Blush Gotta Glow från E.l.f Cosmetics.
Blush: Pink Mink från Avanya Mineral Cosmetics






Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 328 Brillante de Rose




Det va de hele... sitter här och har lite mys med två av mina döttrar, det är ju trots allt lördakväll, även om jag ska upp till jobbet i morgonbitti. Har inte möjlighet att träffa gubben såna här helger... ingen idé när jag inte har nån ledig tid alls på hela helgen. Lite trist. Men, dess då mysigare nästa helg!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...