01 augusti 2016

Glitterlördag

Denna sminkning är från i lördagsmorse. Jag skulle jobba, men hade faktiskt en brud och tärna att sminka innan jag skulle till jobbet. Hade fixat ledigt på förmiddagen. Ska se om jag kan få upp några bilder, fotade bara med mobilen och bilderna blev inte särskilt bra. Vi får se.

Nåja, detta blev min egen sminkning innan jag drog iväg hemifrån. Det var ju jobbarlördag, så jag slog till på lite glittrigt, som vanligt när det är jobbarhelg. Den orange:a skuggan är nåt sorts mellanting mellan glitter och ögonskugga. Den täcker som en skugga men glittrar som ett löst glitter. Behöver fästas med  nån sorts glitterglue eller liknande. Tror inte den finns att få tag i längre.




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: October från Taylor Made Minerals.
Yttre vrån: Fern från Sleeks Ultra Mattes V2 Darks Palette. 
Mellan det det oreangea och mörkt gröna:  ljusgrön skugga Nedle On från Make Up Revolutions Eat Sleep MakeUp Repeat - palett. 
Dutt i inre vrån: Ultra Pearl Mania Yellow Pearl från NYX.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzing: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Gleamtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Rouge: Blushon Bubble nr 45 från Nouba.




Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Amorous från MAC.



De va de hele...

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...