24 juli 2016

Sotning och Catrina

Jaha, så återigen fick jag för mig att jag skulle göra en sminkning ikväll. Ensam hemma, på med musiken på hög volym, ett glas vin... sen var det bara att köra. Kände för att göra nåt rejält.. länge sedan jag gjorde en ordentlig sotning. Tyvärr fick jag för mig att använda en gammal primerpalett jag har från Sleek. Bad idea... det creasade under tiden jag lade på skuggan. Den har legat i min låda läääänge, och jag hade glömt att de inte funkar särskilt bra. Tja, ni ser ju på bilderna nedan. Fotade direkt efter jag sminkat mig, och det var ju kladd på direkten.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt svart primer Noir från Sleek primerpalett (funkar inge bra...).
Under brynet: m/s Desert från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Cocoa Bear från Make Up Geek.
Över hela rörliga delen av locket: e/d Nightmare från Make Up Store.
Dutt i inre vrån samt lite under brynets högsta punkt: 81 Fantasme från Chanel.
Eyeliner: Super Liner Duo Precision Extra Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: They´re real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Shimmering Facial Whip Spotlight från E.l.f.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.




Läppstift: LA Splash Studio Shine lip lustre Catrina.
Highlight mitt på läppen: Lip Glisser Perl från Kryolan.

Det här läppstiftet/matt läppglans vet inte vad jag ska kalla det... kommer i tub med skumgummiapplikator, har jag också haft länge. Har aldrig testat det. Jag tycker att färgen är überläcker, men inte så användbar till vardags kanske. I allafall så tror jag inte jag skulle känna mig bekväm att gå till jobbet i detta. även om jag tycker den är helt okej annars.




Annars så har jag tagit årets första och förmodligen enda dopp i sjön idag. Så otroligt varmt som det varit, jädra skit att semestern är slut nu när värmen är här. Sista dagen i morgon. Släpade mig ut på en joggingrunda gjorde jag med... höll på att dö av värmeslag... men jag var ju tvungen att testa mina nya joggingdojjor :-)

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...