14 juli 2016

Semestersminkning

Hade lite ärenden idag igen, gjorde en hastigt påkommen sminkning innan vi drog iväg. Annars så är det ju mest sminkfritt nu när jag har semester. Jag försökte göra en lite mer nude-ig sminkning, med betoning på läpparna. En typ av sminkning som jag ju egentligen inte alls trivs i. Men det ser så snyggt ut på alla andra, så jag tänkte att jag får väl försöka.

Vet inte om det är en fråga om att jag är så van att vara kraftigare sminkad att jag alltid tycker att den här typen av sminkning känns för mesig, eller att jag faktiskt inte passar i den här typen av sminkning.  Anyhow...




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Worn Ballerina från Kicks.
Över rörliga delen av locket: m/s Desert från Make Up Store.
Dutt i yttre vrån samt under ögat: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Brow Artist Genius Kit medium to dark från Loreal.





Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfect Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol De Rio Bronzing Powder från Sephora.
Rouge: Deep Throat från Nars.





Läppstift: Retro Matte Ruby Woo från MAC.


De va min "lazy" - sminkning...

Ha de, ha de!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...