08 juni 2016

Svenska flaggan...

Min tanke med sminket idag var att få till en lite tropisk, papegojaktigt, somrig färgklick. Det gick ju sådär... det ser ju ut som svenska flaggan. Inte vad jag hade tänkt mig... alls. 




Bas för skuggorna: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: Vanilla Cream från Cien.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: Eye Dust Big Bird från Medusas Make Up.
Mitt på locket: Gonzo från Urban Decay´s Electric palett.
Yttre vrån: Fringe från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: guldig skugga från Microshadow trio Flash Sparkling.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Base lissante Smoothing Primer från Sephora. 
Bas: FitMe 105 från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Luminance från E.l.f Cosmetics.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy från MAC.



Läppenna: Perfect Lipliner 42 Plum från IsaDora.
Läppstift: Legendary Lipstick Femme Fatale Matte från Smashbox.





Lååång dag till ända.. såå himla trött ikväll. I morgon väntar skolavslutning. Yngsta dottern har avslutning och det är bara till att infinna sig. Har fått byta skift på jobbet för att kunna vara med, så i morgon blir det till att stänga butiken på kvällen istället för att jag skulle ha kunnat sluta tidigt. Men det gör inget, det är mysigt med skolavslutningar, man blir lite nostalgisk. Så det ska bli härligt.

Men nu är det kudden som gäller!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...