15 juni 2016

Blågrönt med Manly

Seent inlägg, ordar inte så mycket om detta... från förra veckan. Tog till en av mina gamla paletter, faktiskt den första jag någonsin köpt, dock inte den sista...;-)  Manlypaletten. En av mina få köp från Ebay.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt NYX Eyeshadow base. Inte helt förtjust i den här basen från NYX, den är väldigt skimrig och lyser igenom även om du har en skimrig skugga ovanpå. Det creasar väldigt lätt, vilket ju är precis det du inte vill ska hända och det ser bara kladdigt och eländigt ut.
Highlight: Vanilla Cream från Cien.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor: från min gamla Manly palett. Den första palett av större slag jag köpte... nostalgi.
Eyeliner: Fuidline Blacktrack från MAC samt glitter eyeliner Heavy Metal Spandex från Urban Decay.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Base Lissante Smooting Primer från Sephora.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Rouge: Mineralize Blush Two Virtues från MAC.




Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: 175 Pink Punch från Maybelline.





Natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...