28 juni 2016

Blå vardagssminkning

Har haft en en dag då vi mest suttit i bilen... min gubbe behövde ta sig hem till sig för att se över blommor och fixa lite hemma. Så vi drog iväg hela familjen. Äldsta dottern fick passa på att övningsköra och prova på E4an och Essingeleden också. Bra övning. Hon är duktig så det kommer att gå bra.

Hur som helst gjorde jag en snabb sminkning innan vi drog iväg på förmiddagen... Lite vardagsblått.




Bas för skuggorna: Urban Decays Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: Grädde från .Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: m/s Atelier från Make Up Store.
Yttre vrån: Single Eye Shadow Sailor från Kicks.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Wonder Perfect Mascara från Clarins.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Nude Magique Blur Primer från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Rouge: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från Maybelline.





Lite enkel vardagssminkning idag. För övrigt går jag mest osminkad nu när det är semester. Men en liten sminkning då och då kanske dyker upp här.

Annars så fick jag ett väldigt positivt besked via mailen idag. Jag kan inte just nu avslöja vad det är, och det kanske inte betyder att det leder till något. Men ett steg på vägen är det, och jag blev så glad att jag nästan hoppade upp och skrek rakt ut när jag läste mailet, trots att vi satt på ett fik när jag upptäckte det. Jag berättar mer om detta när det jag fått lite mer kött på benen! Men ni kan alla hålla tummar och tår för mig... säger inget mer! ;-)

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...