16 juni 2016

Billigsmink

Så kommer här sminket från i går. Idag har jag varit ledig och bara varit hemma. Har spenderat timmar med att rensa i högarna här hemma, sorterat, plockat undan, kastat, satt in i pärmar. Känns så skönt. 

Men igår, var det lila som gällde. Har blandat både superbudget smink och lite dyrare. Har hittat en palett på en riktig skrotaffär som kostade typ 30 kr, superknalliga färger, väldigt pigmenterade, funkgar hur bra som helst, hittade även en contouring palett för typ en 50-lapp, den har jag inte provat mer än bronsern idag, är lite dålig på sånt där så jag får väl testa vidare nån annan dag, vet inte om den är någe bra ännu. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eye Color Pencil 08 Baby Pink från Loreal.
Highlight, globlinjen samt yttre vrån: skuggor från BH Cosmetics Forever Nude palett.
Mitt på locket: lila skugga från billigpalett Technic electric beauty.
Eyeliner: Fluidline Macroviolet från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Clarins Wonder Perfect Mascara.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Base lissante Smoothing primer från Sephora.
Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: från billigpalett technic Colour Fix Powder Contour Palett.
Highlight: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy från MAC.



Jaha, så har jag fått nåt klet på kameralinsen igen... typiskt mig, blurrig fläck på bilden.


Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Grand Rouge 23 Violet Profond från Yves Rocher.




I morgon ska jag jobba halva dan i vår butik nere på stan, kul med lite omväxling ibland. Kanske hinner jag med en tur till MAC-disken på Åhléns på lunchen... kanske.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...