19 april 2016

Valentina och Chocolate Bar

Fick för mig att jag skulle använda min Chocolate Bar palett. Har haft den ett bra tag men inte använt så mycket, nån enstaka skugga har jag använt, men nu fick jag för mig att jag skulle använda bara skuggor därifrån. Nåja, en liten dutt från MAC har jag också använt. 

Otroligt hypead palett, vet inte om jag tycker att den lever upp till hypen... vissa skuggor är så där i formulan. Men på det hela taget är den helt okej. Sen är det en annan femma att jag inte är så brun/nude ig av mig, jag får ju skylla mig själv som köper en palett med mycket av den färgskalan då... Sen är det ju doften, choklad. Helt underbart!




Samtliga skuggor från Too Faced Chocolate Bar Palett:

Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eye Color Pencil Baby Pink från Loreal.
Highlight: White Chocolate.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Milk Chocolate.
Mitt på locket: Strawberry Bon Bon.
Yttre vrån: Cherry Cordial. samt en liten dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån samt precis under brynets högsta punkt: Champagne Truffle.
Eyeliner: Colorful Eyeliner Dying for Shoes från Sephora.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Longwear Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Perfect Loose Powder från Isadora.
Bronser: Milk Choclate Soleil light/medium från Too Faced.
Highlight: Sleek Highlighting Palette Solstice.
Rouge: 06 Pink Blossom från Isadora.




Matt läppgunk från LA Splash, Valentina. Sååå himla svårt att applicera och att få till det snyggt. Applicatorn är en sån där skumgummiapplikator som på ett läppglans. Jag skrapar av lite med en vanlig läppensel för att det ska bli enklare. Det torkar supersnabbt och vill gärna bli lite flammigt och drar man över ett till lager för att få bort flammigheten så blir det superkakigt och torrt... inte lätt. Men, det sitter som berget, som de flesta matta läppgunk av alla de slag. Tyvärr är den lite klibbig, läpparna känns som om de ska fastna ihop. Nja så jag vet inte. Cool färg, men inte så lätt att använda.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...