06 mars 2016

Matt med Make Up Geek

Nu har jag varit hemma en hel vecka och varit rasslig plus helgen. Känner mig äntligen bättre, rösten är nästan tillbaka och jag hostar lite, men annars är det ok. Så i morgon blir det jobb igen. Dock tog jag mig iväg till frissan i fredags. Hade en tid bokad som jag inte ville missa. Ny frisör för mig, och nu i efterhand vet jag inte vad jag ska säga. Hon är absolut superduktig på att klippa, började på direkten tänka vad vi skulle kunna hitta på för nytt med mitt hår, sånt gillar jag. Och när hon klipper har hon en plan, hur håret ska se ut om några klippningar framåt... såå, nu sitter jag här med en frisyr jag inte klarar av att hantera, ser mest ut som jag blivit klippt av en gräsklippare. Skitsnyggt och tufft var det när jag gick därifrån, men nu.... njaaeee. Vi får se hur länge jag står ut innan jag går dit och ber att få en lektion i hur jag ska få till det.

Anyhow så gjorde jag en sminkning för första gången på en hel vecka... har lite nya skuggor från Make Up Geek som jag bara väntat på att få använda. Beställde ett gäng av de matta skuggorna, sååå fina är dom. Nu pajade jag alltihop bara för att jag använde fel sorts bas under skggorna... men okej... det fick duga.




Bas för skuggorna: NYX Eyeshadow base. Det här är första gången jag använder den här basen. Så inte förrän jag hade lagt på den inser jag att den är väldigt skimrig. Jag ville göra en matt sminkning eftersom jag har nya matta skuggor från Make Up Geek jag ville testa, så klart lyser skimret igenom, så det blev ju sisådär...
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Petal Pusher från Make Up Geek.
Mitt på locket: Simply Marlena från Make Up Geek.
Yttre vrån: Cherry Cola från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: Whimsical från Make Up Geek.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser och highlight: från Make Up Revolutions Sugar & Spice palett.
Rouge: Powder Blush Sketch från MAC.




Läppenna: Heroine från MAC.
Läppstift: NYX Butter Lipstick Hunk.



Nytt läppstift i min samling... älskar färgen!


De va de hele. I morgon får vi se om ni dör när ni ser min nya frisyr... den som är klippt med en gräsklippare....

Sminka lugnt!



Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...