07 mars 2016

Blått med Gwen Stefani

Detta är mitt smink från i lördags. Skulle iväg och gå en sån där handledarutbildning för att kunna övningsköra med äldsta dottern. Ingen sovmorgon i lördags alltså. Osminkad har jag ju varit i princip hela veckan, varit hemma och varit rasslig och ingen röst. Men i helgen började ju gå åt rätt håll, så ingen sovmorgon blev det innan jag skulle upp och iväg. Tyvärr höll inte den här sminkningen, har creasat sig på ena ögat. Men men...




Bas för skuggorna: Eye Shadow Base från Lumene.
Samtliga skuggor från Urban Decay Gwen Stefani Paletten
Highlight: Skimp
Längs brynbenet ovan globlinjen: Harajuku
Över rörliga delen av locket: Danger
Dutt i inre vrån:  blå skugga från E.l.fs Eye Transformer palette.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Tehe Rocket från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Genius Kit medium/dark från Loreal.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Nars Mont Blanc Sheer Glow Foundation.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil Light/Medium matte bronzer från Too Faced.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Rouge: Vivid Baked Blusher Bang Bang You´re Dead från Make Up Revolution.




Läppenna och läppstift: Fire Bird från Urban Decay Gwen Stefani kollektionen.



Och min nya frisyr har jag försökt dölja på den här bilden... ser ut som ett åkerspöke. Endera dan kanske jag har lärt mig hur jag ska stuka till det för att det ska kännas acceptabelt.


Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...