16 mars 2016

Blåsotning med Chocolate Bon Bon

I morse tänkte jag att jag skulle använda min Chocolate Bon Bon palett från Too Faced. Har faktiskt inte använt den så mycket sedan jag köpte den, så jag tänkte att det var dags att prova lite mer ordentligt. Alla skuggor i sminkning är därifrån. Jag blev faktiskt lite besviken. I allafall på den här blå skuggan jag använt idag. Torr, och inte så lätt att få på plats. Man sopar bort den samtidigt som man försöker sätta dit den om ni förstår vad jag menar. Blir lite för gråtråkig i färgen om du frågar mig. Kan ju också vara så att jag får prova en annan primer under skuggorna. så kanske det blir bättre, inte dömma ut den på första försöket. Så många skriver om denna palett och är lyriska. så jag får väl ge den några fler chanser.




Primer: Eyelid Primer från E.l.f.
Highlight: Divinity från Chocolate Bon Bon Paletten från Too Faced.
Längs brynbenet ovan globlinjen:  Pecan Praline från samma palett.
Över rörliga delen av locket: Earl Grey från samma palett.
Dutt i inre vrån: Café au Lait från samma palett.
Highlight under brynbenets högsta punkt: Satin Sheets från samma palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing primer från Loreal.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil Light/Medium från Too Faced.
Highlight: Satin Sheets från Chocolate Bon Bon paletten.
Rouge: från All About Pink Paletten från Make Up Revolution. 



Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irréverent från Loreal.




De va de hele!

I morgon ska jag stå med jobbet på en 60+ mässa och försöka få alla 60plussare att vilja komma till oss och göra synundersökning. Jag var med förra året på samma sak. Trevligt att göra något annat för en dag. Lite omväxling. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...