09 december 2015

Rödglittrigt

Liknande sminkning som jag gjort för inte allt för länge sedan. Har bara lagt till lite glitter. Rött glitter. Lite stillsamt med glittret idag med. Drar på lite mera på fredag tänkte jag. I morgon börjar jag så tidigt så jag får vara glad om jag ens orkar tänka tanken... Oh well, jag hoppar ju aldrig över sminket hur tidigt det än är, men jag ser inte fram emot att kliva upp så tidigt, så det blir ofta enkla sminkningar som får gå fort då. Ja ja, ska inte ta ut det jobbiga i förskott... Nu är vi här och nu ikväll.





Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor: från Smashbox Full Exposure Palette M4, S6, M2 samt M6.
Dutt i inre vrån: 81 Fantasme från Chanel.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Glitter under ögat: Rouge från Make Up Store.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loral.
Puder:  Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Eart Powder 51 från Nouba.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.



Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: Retro Matte Ruby Woo från MAC.

Hade ju tänkt köra röda läppar varje dag fram till jul... nu har jag snart tagit mig igenom alla röda jag har. Beror på var man ska dra gränsen... mörkare röda? Vinröda? Men dessa mera klarröda läppstift har jag inte så många fler. Något ytterligare kommer dock... inte heelt slut än. 





De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...