06 december 2015

Blått med glitter

Fortsätter min glitterperiod... Hade jobbarlördag igår så på med glitter igen. Detta är ett billigt glitter, burkar jag hittade för en tia styck för länge sedan. Har ingen aning om vad det är för märke. Hur som helst så ser glittret ljusblått ut i burken, perfekt tänkte jag för att fortfarande matcha mina blåglittriga naglar. Men när jag väl tryckte på glittret på ögonlocken blev det väldigt grönt. Men som sagt, efter fredagens misslyckande... det blir inte alltid som man tänkt sig.





Tog en bild utan blixt för att försöka fånga glittret lite, där ser man att det är mera grönt, än blått som det faktiskt ser ut som i burken.

Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitterprimer.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Yttre vrån: Bump in the night från Make Up Revolutions Give Them Nightmares palett.
Glitter: Star Pearl Eye Color 008 Siloran Cosmetics.
Under ögat: penna Blue Lagoon från Viva la Diva med mörkblå skuggan ovanpå.
Dutt i inre vrån: blå skugga från E.l.f Eye Transformer. 
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Brow: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.

Ansikte

Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun från Viva la Diva.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Dirty Plum från MAC.



Läppenna: Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Lippencil Cruella från Nars.




Annars så har det var sminkfritt idag. Har mest försökt hämta igen mig efter veckans jobbande. Bara ledig idag, sen är det dags för en hel vecka igen. Ska nog ta mig en glögg tror jag... då sover man gott sen.. he he.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...