01 november 2015

Halloweensminkning nr 2

Här kommer Halloweensminkning nr 2. Hade den på jobbet i fredags. Jag gör i princip aldrig Halloweensminkningar som är såna där blodiga, spöklika, monstersminkningar. Sånt är förbehållet fester och liknande, vilket inte händer i mitt liv. Så mina Halloweensminkningar består mest i att jag använder typiska färger som svart och orange, tillräckligt bärbara för att gå till jobbet i dem.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: Fine China från H&M.
I globlinjen: skugga från La Palette Nude 01 Rose från Loreal.
Mitt på locket: 
Yttre vrån: Kaffe från Färg.
Mitt på locket: Mandarin från Färg.
Dutt i inre vrån: 
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 015 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wet n Wild Fergie Center Stage Collection Rosé Champagne Glow.
Rouge: Posh från Make Up Store.



Läppglans: Star Lips Marbella från Make Up Store.

Fick bli ett lite mer neutralt läppglans idag, pallade inte med ett till orange läppstift, vilket för mig hade varit naturligt att välja till den här sminkningen. Hade ju orange till sminkningen i inlägget innan, och det är verkligen inte nåt jag trivs i.



Jaha, sen kom helgen och den blev som vanligt (nästan) helt sminkfri. Trots middagsgäster och allt. Middagsgästerna i går bestod av min bror och hans familj, så nää jag hann inte och orkade inte sminka mig, Om man säger så här, de är de sista som bryr sig och det var skönt att helt släppa den biten. Vi ägnade oss åt att karva pumpor. laga middag och alla möjliga bestyr. På dan var även min mamma och hennes man på fikabesök. De har aldrig varit hit där jag bor nu så det var kul att dom kom och kollade lite.

I morgon har jag en ledig dag, så vi får se om det blir nåt smink då....

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...