28 september 2015

Höstsminkning

Här kommer en lite murrigare, höstig sminkning. Gillar den här typen av färg, lite maroon. Den här skuggan är Bitten, som jag ju beställde från Make Up Geek för några veckor sedan. Skuggorna är helt fantastiska och jag var så klart "tvungen" att beställa de nya duochroma skuggorna som släpptes för ett par veckor sedan. Har inte hunnit få dem ännu, jag räknar dagarna...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Paintpot Artifact från MAC.
Highlight: 016 Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet: Cocoa Bear från Make Up Geek.
Över hela rörliga delen av locket: Bitten från Make Up Geek.
Yttre vrån: Cherry Cordial från Too Faced Chocolate Bar Paletten.
Eyeliner: tryckt dit svart skugga Carbon från MAC längs franslinjen.
Inre vrån: rosa skugga från E.l.f  Eye Transformer.
Mascara: Lumene Bluberry Volume Mascara.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Berverly Hills.




Bas: Nutri Lift Gold  130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Eart Powder nr 53 från Nouba.
Highlight: Glam Bronze 201 Blonde Harmony från Loreal.
Rouge: 04 Coral Blossom från IsaDora.



Läppenna: Cranberry från IsaDora. (Utgången färg).
Läppstift: Nr 37 från Art Deco.




De va de hele... Jag har ledig dag i morgon. Har ju en del nya grejor att prova, så det blir med största sannolikhet en sminkning i morgon med, trots ledighet. Brukar ju inte orkar bry mig när jag är ledig, men har man tid tycker jag det är kul att stå och pilla lite framför spegeln när man slipper vara pressad av klockan.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...