29 september 2015

Limegrönt och lila

Det var nära att det inte blev nåt smink idag. Har varit ledig, och hade tänkt fixa diverse saker. Men så fick jag rycka in och skjutsa dottern och hämta en kaninbur. Det ska bli ytterligare tillskott här hemma med två kaniner. Vi har redan en. Jag är inte helt för det hela om man säger så... Nåja, det har varit kalasväder, kunde äta min frukost ute och gick sedan en rask promenad i en dryg timme. Så slängde jag på lite smink innan vi for iväg för att hämta kaninburen.





Bas för skuggorna: Eyefix från Face, Color Riche Eyecolor Pencil Lovely Lilas från Loreal samt Aquamatic I-30 (limegrön) från Make Up For Ever.
Highlight: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Thistle från Make Up Store.
Inre vrån: Limegrön skugga från Wild & Free paletten från BH Cosmetics.
Mitt på locket: lila skugga från Wild at Heart från BH Cosmetics.
Yttre vrån: Smut från MAC.
Under ögat: penna Charcoal från Wet n Wild med Smut ovanpå.
Dutt i inre vrån: ljusblå skugga från Wild & Free paletten.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Purple Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Lumene Blueberry Volume Mascara.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hílls.




Primer: Studio Secrets Professional smoothing resurfacing primer från Loreal.
Bas: Infallible 24H Powder Foundation 160 Sand Beige från Loreal.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: Luminance från E.l.f.
Rouge: Metal Cherry från Make Up Store.




Läppenna: Waterproof Lipliner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Color Lock Passionate från BH Cosmetics.  Nytt för mig, har aldrig testat deras läppstift förut.  Jag älskar matta läppstift, tycker att det är såå snyggt, och det här har suttit som berget, till och med när jag ätit.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...