26 september 2015

Chocolate Bar och läpphybrider

Så va det dags att upp och hoppa i morse igen då. Har ju varit hemma i hela två veckor och varit sjuk. Jag hostar fortfarande och känner av mina bihålor, men annars så är det väl helt ok. Lite skönt att komma tillbaka i normala gängor igen, men lite surt att man får börja på en helg. Men sånt är livet.

Så tillbaka till att störta upp och göra en mera tidspressad sminkning, inte stå och fila hur länge som helst. Ibland upplever jag nästan att det är bättre att vara lite tidspressad. Då funderar jag inte så mycket, utan bara gör... Ibland blir det nästan bättre då. Därmed inte sagt att det blev så idag he he. Lördag är det ju med, så lite glitter som vanligt...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Highlight: White Chocolate från Too Faced Chocolate Bar palette.
Längs brynbenet: Crystal från MAC.
Inre vrån: Candied Violet från från Chocolate Bar paletten.
Glitter: Volume Million Lashes Glitter Top Coat från Loreal.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Lumene Blueberry Volume Mascara.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.


Inte alls nöjd med hur den lila färgen blev i inre vrån, Candied Violet. Har ju lagt den lila ögonpennan Lovely Lilas som bas under och när jag testade combon på handen blev det en lysande, knallig, vibrerande lila, som jag älskar det. Körde samma sak på ögonlocket och plötsligt förvandlades den till en mörk murrig lila som inte alls blev vad jag ville. Vet inte vad som hände. Möjligen fick jag med lite av svarta Carbon, eller hade jag lite annat skit i penseln kanske... vet inte.
Får testa igen.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: 10HR wear perfection foundation Clair light 22 från Sephora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Kicks Illuminator.
Rouge: Vintage Grape från MAC.




Läpphybrid: Fusion från House of Beauty.

Beställde tre stycken av dessa hybrider för några veckor sedan, ville testa om de är så bra som det skrivs om, och jag var ju helt såld på färgerna. Jag har testat, är som jag skrev för någon vecka sedan, en blandning av läppglans och läppstift. Konsistens som ett läppglans med sitter mer som ett läppstift. Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad över hur dessa sitter. I hela mitt liv har jag haft problem med att allt läppgung "blöder" på mina läppar. Måste alltid göra ett noggrant underarbete och alltid använda läppenna. Men så icke med dessa, de sitter kvar precis där man satt det. Inget "blödande" överhuvudtaget. De försvinner förhållandevis snabbt från läpparna, men då bara fade:ar de bort, inget kladd eller flytande ut, bara till att fylla på lite mera. Det gillar jag.

Såå jaa, jag beställde några till. Ett av dem använde jag idag. Om det är någon som är vågad och gillar lite crazyfärger på läpparna så finns de i flod av galna färger också, flera olika blå och gröna tex. 




Ha en skön lördagkväll alla!



Inga kommentarer:

Flaming Love - Makeup Addiction Cosmetics

Ligger efter här med flera dagars looker. Har kommit hem sent flera kvällar och inte hunnit med. Så nu kommer det här i långa rader. Den för...