14 april 2015

Flytt!

Här kommer gårdagens sminkning, blev lite blahajigt enligt mig. Kände mig blek och fisig. Annars, så tycker jag ljusblått och brunt är en tjusig kombo... men just det här blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men nåja, vad gör väl det om hundra år... går att ju att försöka igen..




Bas för skuggorna: Pro Prime Smudge Proof  Eyeshadow Base från Nars.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: Single eyeshadow nr 28 från Nouba.
Inre vrån: Single eyeshadow nr 21 från Nouba.
Mitt på locket: Single eyeshadow nr 49 från Nouba.
Yttre vrån och under ögat: m/s Kakaw från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.
Bryn: Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Noubas Earth Powder nr 53.
Highlight: Luminance från E.l.f.
Rouge: Blushon Bubble nr 45 från Nouba.



Läppenna: Cranberry från IsaDora (utgången färg).
Läppstift: Amorous från MAC.




Jaha hörrni, annars så händer det grejor i mitt liv just nu. Av olika själ kan jag inte bo kvar här där jag är längre. Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev om en vattenskada som hände här för en par månader sedan, Det i sin tur ledde till än det ena än det andra och nu kan jag inte stanna här längre. Så jag har letat boende med ljus och lykta, får inte vara för litet, inte för dyrt och inte för långt borta. Såå äntligen från ena dan till den andra så blev jag uppringt efter att ha mailat om en annons som jag sett på Blocket. Mailade i förgår kväll, blev uppringt igår och fick komma och se stället igårkväll och imorse ringde de mig och sa att jag fick gärna hyra om jag ville. Gissa om jag blev glad! Så jag flyttar redan om två veckor. Äntligen något eget! Har bott i kappsäck ända sedan jag flyttade hem från Småland för två år sedan och nu äntligen kommer jag packa upp mina grejor.

Det är ett litet, litet. pyttelitet hus på bara 57 kvadrat, så det blir trångt. men jag är så glad ändå, bara det att ha en egen toa, dusch, kök och tvättmaskin... sååå skönt. Har inte haft på två år i princip. En liten uteplats och trädgårdsplätt blir det också.. och parkering till bilen, med motorvärmaruttag (fast jag har ingen motorvärmare i bilen, men ändå), och utkastare på husväggen så att jag kan tvätta bilen, eller vattna i trädgården. YYeeeeiiihhh!!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...