18 februari 2015

Vatten överallt....

Jaha hörrni... ibland ska man vara glad att man inte vet vad som väntar en... Jag var ledig igår, men dagen blev inte vad jag hade tänkt mig. I förgår kom jag hem sent från jobbet, upptäckte plötsligt att det lätt lustigt när jag gick på golvet och kände även avloppslukt. Till slut inser jag att jag har vattenläckage från avloppet och att det är fullt av vatten under trägolvet som vi la in i sensomras. Det kluckar och låter när jag går på golvet och sipprar upp vatten mellan springorna.  Jädra skit... jag blir sååå trött. Inser att golvet behöver brytas upp och läggas om. Mycket jobb väntar, och nytt fint trägolv kommer att ersättas av laminat av ekonomiska skäl och jag får under en period tränga ihop mig i ett annat rum eftersom det vattenskadade rummet behöver tömmas helt. Jag som precis börjat komma i ordning. Well, har man inte jobb så skaffar man sig....

Var inte sugen på att gå till jobbet alls i morse, men hur som helst så kammde jag ihop mig och gjorde en sminking och gick till jobbet. Det går ju inte att stanna hemma hur som helst, även fast jag tappade sugen helt. Lite grönt fick det bli.





Primer: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Knäck från Färg.
Rörliga delen av locket: m/s Ink från Make Up Store.
Yttre vrån: Peppar från Färg.
Dutt i inre vrån: c/s Neon från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.
Bryn: Super Liner Brow Artist 01 Brunette från Loreal.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelaine från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: E.l.f  Blush Coy.
Rouge: le Blush 150 Candy Cane Pink från Loreal.



Läppstift: Freidas Nude från Loreal.





Jaha hörrni... det är bara till att spotta i nävarna och börja om från början. Under tiden sminkar jag vidare... 


Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...